.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاتمي :همه بايد گوش به فرمان رهبري باشند

آيت الله سيد احمد خاتمي اظهار داشت:« آنچه كه در 22 خرداد امسال اتفاق افتاد به حق حماسه بزرگي بود، حماسه اي كه ملت بزرگ ما با حضورش در حقيقت توطئه هاي دشمنان را ناكام گذاشت و يقينا با حضور حدود40 ميليوني مردم در انتخابات معادلات جهاني را در رابطه با ايران تغيير خواهد داد.»

خاتمي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ادامه داد:« مي توانم ادعا كنم كه در تاريخ جمهوري اسلامي ايران يكي ازسالم ترين انتخاباتي كه برگزار شد همين انتخابات بود. مساله تقلب مساله اي است كه متاسفانه درهر انتخابات رياست جمهوري از سوي برخي مطرح مي شود.»

وي با بيان اين كه كساني كه در اين انتخابات بحث تقلب را مطرح مي كنند قبل از برگزاري انتخابات و اعلام نتايج نيزگفتند اگر كانديداي ما انتخاب نشود حتما تقلب شده است،گفت:« اولا بايد دانست كه چنين صحبت ها و شيوه هايي نخ نما شده است و چگونه مي توان باور كرد و گفت كه تقلب در اين مقدار آرا صورت گرفته است در حالي كه هر كانديدا حق داشته نماينده در پاي هر صندوق داشته باشد و كانديداها مي توانستند نماينده در كنار هيات هاي نظارت داشته باشند، چيزي كه براي اولين بار در انتخابات رياست جمهوري رخ داد. گرچه وظيفه قانوني هيات نظارت نيز نبود و با توجه به اين مسايل سخن گفتن از تقلب بي انصافي است.»

وي ادامه داد:« نظرسنجي هاي دقيق قبل از انتخابات نيز اين ميزان آرا را براي كانديداي پيروز نشان مي داد نظرسنجي هايي كه نهادهاي مختلف انجام داده بودند.»

وي گفت: « اگر فاصله آرا اندك بود اين مساله جاي بررسي داشت ولي وقتي كه تفاوت آرا بين نفر اول و دوم حدود يازده ميليون است. چگونه مي توان گفت كه تقلب شده است.»

وي با بيان اين كه با توجه به اين مسايل بايد گفت واقعيت اين است كه انتخابات سالم بوده و نتيجه همان است كه اعلام شده است ودر واقع آراي مردم خوانده شده گفت:« در اين جا لازم است به چند نكته توجه شود. نكته اول اين است كساني كه در انتخابات شركت مي كنند بايد ملتزم به توابع آن باشند. وقتي كه از بين چند نفر كه كانديدا شده اند يك نفر حائز اكثريت آرا مي شود كساني كه اكثريت آرا را به دست نياورده اند بايد به راي اكثريت احترام بگذارند و با فرد منتخب مردم همكاري بكنند.»

وي گفت: « همه كانديداها حق دارند كه شكايت هاي خود را به صورت مستند به شوراي نگهبان ارايه دهند واز طريق اين شورا پيگيري كنند و قانون نيز به كانديداها توصيه مي كند كه اعتراض خود را مستند به شوراي نگهبان بگويند و اگر مي گويند تقلب شده بگويند كه تقلب در كجا و كدام صندوق؟ نبايد به صورت كلي بگويند كه تقلب شده ؛ چرا كه اين شكايت كلي وجه قانوني ندارد و با توجه به اين كه راه قانون براي پيگيري موضوع باز است ديگر جايي براي روي آوردن به خلاف قانون نيست.»

وي ادامه داد:« اغتشاشي كه طي شب هاي گذشته از سوي اغتشاش گران و اراذل و اوباش صورت گرفته مورد قبول هيچ گروه و شخصي نيست و چگونه كسي كه كشور خود و مردم خود را دوست دارد حاضر مي شود كه اموال دولتي را به آتش بكشاند. اموالي كه مال اين مردم است . البته اجراي اين پروژه از قبل از انتخابات پيش بيني مي شد و گزارش هاي آن نيز ارايه شده بود.»

وي با بيان اين كه «من در اينجا يك سخن با كانديداهاي محترم و يك سخن با هواداران آنها دارم» ادامه داد:« سخن من با كانديداهاي محترم اين است كه شما همه در كشتي جمهوري اسلامي ايران سوار شده ايد و كاري نكنيد كه اين كشتي سوراخ شود. شما همه قبل از انتخابات صحبت از وحدت در بعد از انتخابات مي كرديد و اكنون چه شده است كه به گونه اي ديگر سخن مي گوييد و بيانيه هاي آتشين مي دهيد.»

وي ادامه داد:« شما كانديداهاي محترم هر كدام روزگاري مسوول بوده ايد و اكنون نيز معتقد به نظام و حفظ نظام و فرزندان انقلاب هستيد و شما بايد به راي مردم تمكين كنيد و اگر اعتراضي داريد از طريق قانون اعتراض خود را دنبال كنيد. بيانيه بدهيد و اغتشاشات را محكوم كنيد. انتخابات را مورد تاييد قرار بدهيد و اين به مصلحت شما و كل كشور است.»

وي گفت: « به هواداران كانديداها نيز توصيه مي كنم حساب خود را از اغتشاش گران جدا كنند و دراين آشوب ها دخالت نكنند. كانديداهاي مورد تاييد بايد هواداران خود را از اين آشوب ها كه قطعا مورد حمايت بيگانه است جدا كنند البته شاهد هستيم برخي از كانديدا ها و هوادارانشان خطشان را جدا كرده اند . آشوب هايي كه به صورت مستمر شبكه هاي خبري آمريكا و انگليس از جمله bbc مخابره مي كند و به صورت زنده پخش مي كند و دشمنان انقلاب را به ادامه اين آشوب ها اميدوار مي كند.»

وي با بيان اين كه مردم از جريان انتخابات شوراي شهر دوم به جريان اصلاحات اقبال نشان نداده اند و اين مساله در چند انتخابات ديگر نيز تكرار شد، گفت:« به نظر من بهتر است جريان اصلاحات به بازسازي چهره خود بپردازد و اين امر بهتر از آن است كه دست به اين گونه تحريكات بزنند.»

وي گفت:« در اين صحنه برخي ناآگاهان حضور دارند كه ما به آنها توصيه مي كنيم خود را از آشوب ها كنار بكشند و اين به نفع آنهاست آنها بايد بدانند كه نظام جمهوري اسلامي ايران آنقدر مقتدر است كه بتواند صحنه آشوب ها را جمع كنيد ، البته ما معتقديم كه حتي الامكان كار نبايد با درگيري انجام شود ولي همانطور كه گفتم بايد جوانان ما خود را از اين آشوب ها جدا كنند و كساني كه فكر مي كنند با اين آشوب ها مي توانند بر خروش ميليوني ملت ايران خدشه اي وارد كنند و جلوي آن را بگيرند و آن را كمرنگ كنند بدانند اشتباه مي كنند. راه اين است كه تمكين كنند.»

وي با بيان اين كه بايد از مردم به خاطر حضور حماسي شان در انتخابات 22 خرداد ماه تشكر كرد گفت: « اين مردم بايد همچنان در صحنه باشند همانطوركه بوده و هستند مردم بايد پاسدار انقلاب بزرگ خود باشند.»

وي گفت:« همه بايد گوش به فرمان رهبري باشند و ان شاالله مردم در صحنه پاسخ آشوبگران را خواهند داد.»

خاتمي به واقعه 18 تير سال 78 در تهران اشاره كرد و گفت:« كساني كه امروز در پشت صحنه آشوب گران هستند واقعه 18 تير را نيز هدايت مي كردند و در 23 تيرماه مردم با حضور در صحنه از نظام خود دفاع كردند و ترديدي نيست كه در حال حاضر نيز اين اغتشاشات به نتيجه اي نخواهد رسيد.»


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 خرداد 1388
آقا سيد احمد چند تا از نظرسنجي هاي مستقل را كه قبل از انتخابات چنين نتايجي را پيش بيني كرده بودند منتشر سازند تا مردم بتوانند صحت گفتار او را تاييد كنند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.894 seconds.